از اجرای ویژه‌برنامه‌های دهه ولایت تا حضور در مهمانی ۱۰ کیلومتری عید سعید غدیرخم

به مناسبت گرامیداشت دهه ولایت و در آستانه عید غدیر خم، شهرداری منطقه ۱۲ با تدارک ویژه‌برنامه‌های متفاوت و فضاسازی شهر به استقبال این عید بزرگ رفت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۲، وحیدرضا انارکی محمدی ، شهردار این منطقه ضمن تبریک عید بزرگ غدیر خم، با بیان اینکه ویژه برنامه های فرهنگی دهه ولایت با هدف افزایش نشاط اجتماعی و غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان در محلات منطقه ۱۲ در حال برگزاری است، گفت: این برنامه ها در دو قالب مجازی و میدانی با محوریت نواحی و سرای محلات ۱۴ گانه برنامه ریزی و اجرایی شد.

وی با اشاره به آغاز ویژه برنامه های دهه ولایت از شب عید سعید قربان تا ۵ تیر ماه مصادف با عید سعید غدیر خم افزود: این برنامه ها با مشارکت مساجد، هیئت های مذهبی و سرای محلات و فضاسازی آن ها در قالب برنامه های جشن، برپایی غرفه های فرهنگی به مناسبت دهه ولایت وعید سعید غدیر خم، اجرای مسابقات ورزشی، فرهنگی،برپایی ایستگاه های صلواتی، برپایی جشنواره غذا، بازارچه مشاغل خانگی، برگزاری جشن غنچه های ولایت ویژه دختران، تولید محتوا و نماهنگ، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری ۴ تور تفریحی در سرای محلات ویژه نوجوانان وبانوان منطقه، برپایی جشن ومولودی خوانی در سرای محلات، غبار روبی مزار شهدا، اهدای سبد کلابه زنان سرپرست خانوار، برگزاری جشن و ایستگاه صلواتی در میدان شهدا، ابن سینا و خیابان گوته، در روز عید غدیر و....در حال برگزاری است.  

به گفته وی برگزاری مسابقات کودکان و نوجوانان شامل: (خطاطی، نقاشی واقعه غدیر، دلنوشته، نماهنگ، عکس، متن ادبی، کتابخوانی، داستان کوتاه، شعر و... با موضوعات غدیر)، تولید محتوا و بارگزاری مطالب در مورد اعیاد و مناسبت ها، بارگزاری ویدئو کلیپ، موشن گرافی، پوستر و پادکست در فضای مجازی) تشویق و ترغیب شهروندان جهت فضاسازی منازل و بالکن ها به وسیله ریسه های برقی رنگی و پرچم های آیینی، تماس تلفنی و تبریک مدیران محلات به خانواده های معظم شهدای سادات، توزیع ارزاق و کمک‌های مردمی در بین خانواده های کم برخوردار توسط خیرین محلات، اطعام ۷۰۰۰ فقیر و یتیم از دیگر اقدامات معاونت امور فرهنگی و اجتماعی منطقه ۱۲ به مناسبت گرامیداشت دهه ولایت و عید سعید غدیر خم است.

وحیدرضا انارکی محمدی همچنین از برپایی غرفه پذیرایی و پردیس فرهنگی منطقه ۱۲ در جشن ۱۰ کیلومتری غدیر خبر داد و افزود: پردیس فرهنگی منطقه در محورهای سلامت، آموزش شهروندی، ورزشی، گردشگری و برپایی استیج و موکب و چایخانه محبان الرضا(ع) آماده خدمت رسانی به شهروندان است .

شهردار منطقه ۱۲ ضمن دعوت از عاشقان ولایت برای حضور در این جشن بزرگ و با شکوه بیان کرد: غرفه‌های فرهنگی، ورزش‌های بومی و محلی، سلامت، آموزش‌های شهروندی، بازی کودک این منطقه، بازی رایانه ای دارت ،کارگاه نقاشی رو سفال، نقاشی رو بنر و.. در میدان امام حسین (ع) ، ابتدای خیابان انقلاب ، رو به روی مرکز خرید رفاه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در جشن بزرگ مهمانی ۱۰ کیلومتری به شهروندان خدمت رسانی خواهد کرد.

وی با تأکید بر برپایی استیج و موکب پذیرایی در میدان خراسان ، امام حسین (ع) میدان ابن سینا ، بلوار قیام و زیر پل آهنگ ویژه این روز خجسته اظهار کرد: برپایی سیاه چادر همراه شاه نشین با دیزاین سنتی و حضور میزبانان خانم وآقا با لباس سنتی قوم بختیاری، ایستگاه عکاسی خانوادگی سنتی و استفاده از VRو AR در معرفی جاذبه های گردشگری منطقه ۱۲ برای این روز تدارک دیده شده است.

بر اساس این گزارش جشن مهمانی ۱۰ کیلومتری به مناسبت عید غدیر روز سه شنبه پنجم تیر ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در مسیر میدان آزادی تا بزرگراه امام علی (ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

۴ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷
کد خبر: 56665

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =