۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
کد خبر: 6840

گفتگوی شهر با شاعر آلبوم «تهران عاشق»

شهرداری تهران به دنبال ترویج موسیقی خوب است

جدیدترین آلبوم محمد معتمدی را ۲۳ آذر از سایت «موسیقی ما» و «شبکه شهر» دانلود کنید
شهرداری تهران به دنبال ترویج موسیقی خوب است

شهر: شهرداری تهران به دنبال ترویج و معرفی موسیقی خوب به شهروندان است، آن هم در شرایطی که امروزه موسیقی‌هایی به عنوان الگو و اثر پرشنونده حتی از صدا و سیما هم پخش می‌شود اما در نهایت سبب می‌شود گوش مخاطب، گوش سالمی نباشد.

سجاد عزیزی آرام، شاعر و ترانه سرا در گفتگو با خبرنگار شهر، با اشاره به انتشار آلبوم «تهران عاشق» با صدای محمد معتمدی که با حمایت شهرداری تهران به صورت رایگان منتشر می‌شود، بیان کرد: تصمیم‌گیری برای انتشار این آلبوم به وسیله یک تیم انجام شد، تیمی که بخشی از آن دست اندرکاران آلبوم مانند محمد معتمدی و محمدرضا چراغعلی به عنوان آهنگساز و بنده به عنوان شاعر بود و بخش دیگر تیم، شهرداری تهران بود.

به گفته او؛ همه آگاه هستند که شرایط اقتصادی و اجتماعی شهروندان خوب نیست این شرایط به خصوص بر وضعیت روحی و روانی آنان اثر گذاشته و به دلیل محدودیت‌های اعمال شده و همینطور وضعیت اقتصادی به ویژه برای قشر متوسط جامعه این آسیب‌ها دو چندان شده است. این رخدادها سبب شده تا این روزهای پایان قرن، جزو رخدادهای نادر زمانه باشد.

شاعر آلبوم «تهران عاشق» شرایط پیش رو را برای همه جهانیان شرایط خاصی توصیف کرد و گفت: در این میانه، اگر اثر هنرمندان سبب روحیه دادن به مردم نشود، مصیبت است. در بسیاری از کشورها این هنرمندان هستند که با دادن مبالغ زیادی پا به پای دولت‌ها به مبارزه با کرونا و حمایت از مردمشان برخواستند. در ایران هم گرچه ممکن است دولت کوتاهی انجام دهد اما هنرمندان برای جبران این کوتاهی باید به صحنه بیایند چرا که بحث امروز، انسانی است و اینکه تا چه اندازه هنرمندان ما می‌توانند گذشت کنند مهم است.

عزیزی آرام با بیان اینکه «محمد معتمدی» پیش از این هم مردمی بودن خود را ثابت کرده است، یادآوری کرد که: این خواننده با حمایت و همکاری شهرداری تهران کنسرت رایگان برگزار کرد و به دلیل استقبال شهروندان و در ادامه این تفکر، شهرداری تهران باز هم با این محمد معتمدی همکاری کرد. به طوری که هم اکنون علاقه مندان به موسیقی سنتی و البته موسیقی تلفیقی سنتی- پاپ می توانند آلبوم «تهران عاشق» را به رایگان دانلود کنند و گوش دهند.

این شاعر و ترانه سرا توضیح داد: شهرداری تهران به دنبال ترویج و معرفی موسیقی خوب به شهروندان است، آن هم در شرایطی که امروزه موسیقی‌هایی به عنوان الگو و اثر پرشنونده حتی از صدا و سیما هم پخش می‌شود اما در نهایت سبب می‌شود گوش مخاطب، گوش سالمی نباشد.

او با بیان اینکه می‌توان گوش مردم را تربیت کرد و این کار فقط با شنیدن موسیقی خوب انجام می‌شود، گفت: کار تیمی بسیار خوبی برای تهیه و تولید و توزیع این آلبوم صورت گرفته است و نیاز به تبلیغات و پشتیبانی دارد تا اثرگذاری مناسب خود را بر علاقه مندان به این نوع موسیقی بگذارد. البته در این اثر صرفا موسیقی ایرانی و سنتی وجود ندارد بلکه با توانمندی آقای چراغعلی و همینطور تجربه محمد معتمدی در این آلبوم هم موسیقی سنتی ایرانی و هم موسیقی تلفیقی سنتی- پاپ وجود دارد.

عزیزی آرام درباره اشعار این آلبوم هم توضیح داد: دو اصل مهم را در شعرهای این اثر در نظر گرفتم نخست پاسداشت زبان فارسی و دوم استفاده نکردن از واژگانی است که در تضاد با این زبان است. درواقع شعرهایی انتخاب کردم که مثلا اگر عاشقانه است ریشه در ادبیات کهن ما داشته باشد، درواقع سعی کردم عشقی را به تصویر بکشم که در ادبیات ما ریشه دارد.

به گزارش شهر، «محمد معتمدی» خواننده‌ شناخته‌شده‌ موسیقی ایران- آلبوم «تهران عاشق» را در ۹ قطعه که یک قطعه آن درباره تهران و قطعه دیگری درباره ایران است اجرا کرده است. عمده قطعات این آلبوم مضامین عاشقانه و عرفانی دارد و آهنگسازی و تنظیمِ آنها را «محمدرضا چراغعلی» بر عهده داشته و ترانه‌های آن را «سجاد عزیزی آرام»‌ سروده است.

ترتیب و چیدمان قطعات در آلبوم گل سنگ، پریشانی، بی‌خاطره، ایران، سراب، با من بمان، می‌نویسم عشق، تهرانِ عاشق، پناه آخر، تهرانِ عاشق (بی‌کلام) است.  این آلبوم به صورت رایگان از دقایق نخست روز یکشنبه ۲۳ آذرماه ١٣۹۹ از سایت «موسیقی ما» و «شبکه شهر» برای عموم مردم ایران  قابل دسترس و دانلود خواهد بود.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
کد خبر: 6840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =