تضمین ایمنی و حفظ جان مردم در اولویت اجرای پروژه های شهری است

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران ارتقاء ایمنی و حفظ جان مردم را در اولویت اجرای پروژه های شهری دانست و گفت: گاهی اجرای پروژه های نه چندان بزرگ مانند عملیات جدول گذاری یا اصلاحات هندسی و ایجاد دسترسی‌های استاندارد از معابر فرعی ‌به‌ اصلی، می‌تواند ضمن کاهش چشمگیر تصادفات بزرگراهی، ضامن حفظ جان شهروندان باشد؛ بنابراین عزم مناطق باید بر انجام پروژه‌هایی باشد که به حفظ و ارتقاء ایمنی مردم‌ کمک می کند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران، نشست تعاملی مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران با شهردار و معاونین منطقه ۲۱ با حضور معاونین ادارات کل برنامه و بودجه و دفتر پایش برنامه و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران و معاونین و مدیران ارشد شهری این منطقه برگزار شد و وضعیت اعتبارات و روند اجرای پروژه های سرمایه ای منطقه ۲۱ مورد بررسی قرار گرفت.

امیر شهرابی مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران در این نشست ضمن قدردانی از عملکرد شهرداری منطقه ۲۱ گفت: موفقیت و کسب رتبه در طرح مردمی "من شهردارم" در سال گذشته نشان از تعهد و علاقمندی مجموعه مدیریت شهری این بخش از پایتخت در همراهی مردم با سازمان بزرگ و خدمات رسانی مانند شهرداری تهران دارد.

وی انجام پیشرفت پروژه ها را تضمین کننده تامین اعتبار آن پروژه ها دانست و افزود: استفاده از ظرفیت های موجود در شهرداری تهران جهت عملی کردن پروژه ها و در نهایت تامین رفاه و خواسته‌های به حق جامعه شهروندی ضروری به نظر می‌رسد.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران با بیان اینکه حفظ ایمنی و جان مردم برای مدیریت شهری بسیار مهم و در اولویت اجرای پروژه های شهری است؛ تاکید کرد: عزم مناطق باید بر انجام پروژه هایی باشد که ضامن امنیت جسم و جان مردم بوده و به حفظ و ارتقاء ایمنی آنان کمک می کند. گاهی اجرای پروژه های نه چندان بزرگ مانند جدول گذاری یا اصلاحات هندسی و ایجاد دسترسی‌های استاندارد از معابر فرعی ‌به‌ اصلی می تواند به کاهش چشمگیر تصادفات بزرگراهی و حفظ جان شهروندان منجر شود که بسیار ارزشمند و در اولویت است.

وی با تاکید بر ضرورت ایفای نقش مناطق در احکام ۱۴گانه اختصاصی و ۲۷ شاخص برنامه چهارساله چهارم افزود:  اجرای یک حکم اختصاصی برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران با عنوان «بازآفرینی شهری، تأمین سرانه ها در زمین های بی دفاع شهری و بازسازی و بهسازی معابر محدوده‌های هدف از طریق راهکارهای قانونی تا پایان برنامه» به شش منطقه از جمله منطقه ۲۱ واگذار شده که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

محمدرضا پوریافر شهردار منطقه ۲۱ نیز ضمن تقدیر از تحولات قابل توجه امسال در حوزه بودجه و برنامه ریزی شهرداری تهران گفت: خوشبختانه امسال تحولات زیرساختی در حوزه برنامه ریزی از جمله اصلاح کدینگ بودجه، تدوین برنامه عملیاتی چهارساله، اجرای بودجه ریزی مشارکتی و طرح من شهردارم را شاهد بودیم که امیدواریم با استمرار این اقدامات، به جایگاه شهرداری پیشرو و برنامه ریزی با مردم دست یابیم.

وی توسعه محلی را از سیاست های کاری منطقه ۲۱ دانست و افزود: توسعه صنعت پاک، دانش بنیان و کارآفرینی نیز از جمله مهم ترین مواردی است که توسط مدیریت شهری ورودی غربی پایتخت پیگیری می شود.

شهردار منطقه ۲۱ در ادامه تاکید کرد: چالش های پیش روی مدیریت شهری در این بخش از پایتخت شامل تقویت حمل و نقل، بهسازی فضای سبز، کمبود آب، توسعه گردشگری، نبود مراکز فرهنگی(سینما و تئاتر) است که پیشی گرفتن سکونت در این منطقه، ارائه این قبیل خدمات را بیش از پیش دارای اهمیت می سازد.

طی این نشست ضمن ارائه گزارش جامع از اقدامات انجام شده و برنامه های آتی معاونت های اجرایی این منطقه، بیان چالش ها و پیشنهادات خود در موضوعات حوزه برنامه ریزی و ارائه گزارش ارزیابی منطقه و نکات مرتبط با آن، در خصوص پروژه‌هایی چون بوستان های انرژی، خانواده و بانوان، احداث مجموعه شهربانو، احداث و تجهیز مددسرای وردآورد، اصلاح هندسی بزرگراه فتح و لشگری، توسعه و تجهیز بوستان نیلوفر در محله تهرانسر، تکمیل درمانگاه منطقه ۲۱ و احداث قرائت خانه یاس بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

انتهای پیام/

۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 38407

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =