از جزییات بازپس‌گیری ۲۰ هزار میلیارد تومان از اموال تهرانی‌ها تا حمایت از گزارشگران فساد

سخنگوی شهرداری تهران گفت: مبارزه با مفاسد در محورهایی از جمله «بازگرداندان اموال تضییع شده شهروندان در سنوات گذشته»، «مسدودسازی بسترهای فسادزا» و «برخورد با فساد در سطح خرد» در دستور کار دوره ششم مدیریت شهری است.

به گزارش شهر، عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران درباره مسیرهای مبارزه با مفاسد در شهرداری تهران به مناسبت هفته قوه‌قضاییه گفت: مبارزه با مفاسد در محورهایی از جمله «بازگرداندان اموال تضییع شده شهروندان در سنوات گذشته»، «مسدودسازی بسترهای فسادزا» و «برخورد با فساد در سطح خرد» در دستور کار دوره ششم مدیریت شهری است. فعالیت‌های سابق و روحیه شهردار نیز نشان می‌دهد، تلاش برای به حداقل رساندن انواع مفاسد در دستگاه خدمت‌رسان عریض و طویلی همچون شهرداری تهران یکی از دستور کارهای اساسی شهردار پایتخت است.

وی افزود: درباره محور اول، تاکنون بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان ناشی از شناسایی مفاسد ۴۸ پروژه مشارکتی سابق، پیگیری ۱۱۹۷ پرونده حقوقی و املاک تصرف شده، به فهرست اموال شهروندان مرجوع شده است. اموالی که بابت اهمال در صیانت از حقوق مردم پایتخت، حیف و میل شده بود و روند رسیدگی به این‌قبیل مفاسد ادامه‌دار است.

سخنگوی شهرداری تهران ادامه داد: در راستای محور دوم نیز، ۱۱۳ چالش و گلوگاه مستعد فساد و تخلف در شهرداری تهران شناسایی و همچنین ستاد ارتقاء سلامت اداری و مقابل به فساد در این نهاد خدمت‌رسان احیاء شده است. از طرفی، فعالیت‌های خدمت‌رسانی و نظارتی شهرداری از جمله نظارت فنی و رسیدگی به آن‌ها در حوزه شهرسازی سیستمی شده و امکان دخل و تصرف در آن که اغلب به شکل کم‌برآوردی حقوق شهرداری تهران بوده به طور کل از بین رفته است.

محمدخانی اظهار کرد: درباره محور سوم نیز، امکان نظارت مردمی و دریافت پیام و گزارش‌های شهروندان مبنی بر بروز فساد و تخلف میسر و بر حمایت و صیانت لازم از گزارشگران فساد تأکید شده است.  

سخنگوی شهرداری تهران درباره زمینه‌های همکاری شهرداری با قوه قضاییه توضیح داد: فارغ از سیاست‌های فسادستیزانه شهرداری تهران، در راستای تعامل این نهاد عمومی خدمت‌رسان با دستگاه قضایی، نشست شهردار تهران و جمعی از مدیران ارشد شهری با رئیس دیوان عدالت اداری و مسئولان ارشد قضایی در تیرماه سال جاری برگزار شد. در این نشست، شناسایی فرآیندهای فسادزا، یکی از محورهای اساسی جلسه بوده و بر مدیریت کنترل مبادی و بسترهای فساد با هدف کاهش مراجعات شکات و ورودی پرونده‌ها از این ناحیه تأکید شده است.

وی افزود: همچنین، در جریان بازدید بامدادی چند روز گذشته معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از محلات منطقه ۱۲ تهران، درباره تهیه طرحی فراگیر برای مدیریت آسیب‌های اجتماعی مناطق سراسر شهر از جمله تأمین امنیت اهالی، ساماندهی معتادان متجاهر، جمع‌آوری متکدیان و موارد مشابه با حضور شهردار منطقه ۱۲ و جمعی از اعضای شورای شهر بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

محمدخانی در پایان با اشاره به اهمیت کاهش پرونده‌های ورودی قوه قضاییه متذکر شد: کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه اهمیت دارد. البته توانمندی قضایی را ابزاری برای مقابله با مفاسدی می‌دانیم که مسیر قضایی می‌تواند گره از دست‌اندازی مفسدان به حقوق عامه باز کرده و حقوق شهروندان در حوزه‌های مالی و اقتصادی، امنیت جانی و روانی را حفظ کند.

منبع: میزان 

انتهای پیام/

۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
کد خبر: 38542

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =