نشست کمیته نامگذاری شورای شهر تهران و مدیران روابط عمومی مناطق ۲۲گانه

نشست کمیته نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران و مدیران روابط عمومی مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر، نشست اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی ( کمیته نامگذاری) شورای اسلامی شهر تهران و مدیران روابط عمومی مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران عصر امروز - یکشنبه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۳- با حضور نرگس معدنی پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، عبدالمطهر محمدخانی رئیس مرکز ارتباطات و اموربین‌الملل و سخنگوی شهرداری تهران، حامد احسان‌بخش معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران و مدیران روابط عمومی مناطق ۲۲ گانه برگزار شد.

علیرضا نادعلی، عضو و سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در این نشست اظهار کرد: توجه به هویت محله‌های شهر تهران در تغییر نام معابر همیشه مدنظر است. همچنین مفاخر زیادی در کشورمان با تمدن چندهزار ساله داریم که هیچگاه نمی توان نام همه آنها را بر معابر نشاند. علاوه بر این، طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، نامگذاری‌هایی به نام شهیدان که جان‌شان را برای کشور فدا کردند را نیز داریم. در نامگذاری های جدید سعی کردیم بعضا نام‌های قدیمی و اعداد معابر را در پرانتز بیاوریم و آنها را حفظ کنیم.

به گفته نادعلی؛ یکسان سازی تابلوهای معابر از نکاتی است که باید حتما به آن توجه شود.

نشست کمیته نامگذاری شورای شهر تهران و مدیران روابط عمومی مناطق ۲۲گانه

در ادامه این جلسه نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران هم گفت: از ابتدای دوره تلاش مان این بود که به آیین نامه نامگذاری و تغییر نام معابر که از نخستین دوره مدیریت شهری تاکنون ۵ بار اصلاح شده، وفادار بمانیم و آن را ملاک عمل قرار دهیم.

وی با بیان اینکه تلاش ما این است که نظرات شهروندان را نیز در نامگذاری ها ملاک عمل قرار دهیم و بررسی کنیم، افزود: با توجه به تعداد کم معابر جدید، بیشتر تغییر نام را داشتیم و در این تغییرات حتما به تاریخچه قبلی معبر هم توجه کردیم و با مستندات لازم، بررسی ها را انجام دادیم.

معدنی پور ادامه داد: در بحث مترو، در خصوص نامگذاری ایستگاه های جدیدی که ایجاد می شود، پیشنهادات به صورت یکجا در شورا مطرح و با توجه به محله و معبری که ایستگاه در آن قرار گرفته، نامگذاری انجام می‌شود. در بحث ایستگاه های تاکسی نیز اعلام کردیم که ضمن حفظ نام ایستگاه می توانیم یادبود شهید را در آن ایستگاه داشته باشیم. در ایستگاه متروی میدان کتاب نیز ضمن حفظ نام ایستگاه، در پرانتز یادبود شهید را آوردیم.

این عضو شورای شهر گفت: در ساختمان‌های شهرداری اعم از ۲۲ ساختمان‌ شهرداری منطقه و ۱۲۴ ساختمان ناحیه هم می توانیم نام و یا یادبود شهدا را داشته باشیم.

وی در پایان عنوان کرد: نامگذاری برای بانوان در ادوار مختلف کمتر انجام شده و نامگذاری به نام بانوان شهیده و حتی مادران شهید و بانوان شاخص در عرصه های مختلف نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش شهر در ابتدای این جلسه مدیران روابط عمومی مناطق ضمن تشریح عملکرد مناطق در حوزه نامگذاری معابر و خیابان‌ها، پیشنهادات خود را برای نامگذاری های آتی بیان کردند.

انتهای پیام/

۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۳
کد خبر: 61221

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =