انجام مطالبات چندین ساله شهروندان و طرح‌های روی زمین مانده منطقه۸

فاطمه تنهایی شهردار منطقه۸ در آیین تنفیذ احکام هیئت امنای محلات ۱۳گانه منطقه۸ گفت: خدمت به شهروندان در محلات، با اولویت انجام و به‌پایان رساندن مطالبات چندین‌ساله و طرح‌های روی زمین مانده منطقه انجام شده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸؛ فاطمه تنهایی شهردار این منطقه در آیین تنفیذ احکام هیئت امنای محلات ۱۳گانه منطقه با گرامیداشت یاد شهدای غزه و خیرمقدم به مدعوین این جلسه گفت: موضوع نظام نامه محلات بیش از یک سال پیش در شورای اسلامی شهر تهران مطرح شد و احیای هیئت امنای محلات که در سال‌های اخیر غیرفعال بودند، با تدابیر دلسوزان در مدیریت شهر محقق و به مناطق ارسال و ابلاغ شد.

تنهایی شهردار منطقه۸ تلاش مدیریت شهری را جلب مشارکت های مردمی به عنوان سرمایه های اجتماعی شهر دانست و افزود: شایسته است تا خدمات موثر به شهروندان، با کمک بازوهای اجرایی در محلات انجام شود.

وی با بیان اینکه رشد و توسعه محلات نیازمند هم افزایی و همدلی ارگان های مختلف به ویژه نهادهای مردمی است، ادامه داد: معتمدین محلات بازوی خدمت‌رسان ما در مدیریت شهر هستند و تاکنون مدیریت شهری منطقه۸ در انجام پروژه‌های اجتماعی، عمرانی، خدمات شهری و ترافیکی و در راستای رفاه شهروندان سعی کرده است از مشارکت و ظرفیت معتمدین استفاده کند.

تنهایی شهردار منطقه۸ با اشاره به طرح "من شهردارم" تصریح کرد: اجرای این طرح در این دوره از مدیریت شهری نشان‌دهنده تصمیم ساز و تصمیم گیر بودن سرمایه‌های اجتماعی در محلات است و همه موضوعات در محلات و طرح من شهردارم۲ نیز با نظر و درخواست شهروندان و تصویب کمیسیون برنامه و بوجه اجرا می‌شود.

وی در ادامه گفت: سال گذشته موضوعات طرح من شهردارم و پروژه‌های توسعه محله‌ای در منطقه۸ احصا و اجرا شد و آنچه معتمدین محلات و شهروندان اعلام کردند در اولویت خدمت‌رسانی قرار گرفت.

شهردار منطقه۸ تاکید کرد: مدیریت شهری این منطقه سعی کرده است رضایت شهروندان را اولویت کار خود قرار دهد و به پایان رساندن مطالبات چندین ساله و طرح های روی زمین مانده در موضوع سرانه‌های فضای سبز، اماکن رفاهی(راه‌اندازی تره‌بار)، رفع گره‌های ترافیکی و دیگر موضوعات خدماتی در این منطقه بخشی از کارنامه تیم مدیریت شهری منطقه۸ است که با مشارکت معتمدین در محلات انجام شد و ان‌شاالله در ادامه نیز در کنار هم با احصاء مشکلات بتوانیم گره از مشکلات شهروندان رفع کنیم.

محمد علی حیدری رئیس دبیرخانه راهبری مشارکت های محله ای شهر تهران با اشاره به راهبردهای مدیریت محله، اهمیت نظام نامه و اجرای آن در محلات گفت: هدف از اجرای نظام نامه مشارکت محله ای شهروندان درمدیریت شهری، پیاده سازی نظام نامه، ارتقاء مشارکت اجتماعی شهروندان در فرایند بازآفرینی پایدار شهری، برنامه ریزی، مشارکت محله محور و ارتقاء عملکرد نهادهای محله ای است.

در این مراسم راهبردهای مدیریت محله، سیاست های مدیریت محله برای مشارکت شهری و ارکان ستادی مدیریت محله بیان و بر پیوند بین مدارس، مساجد و خانواده ها تاکید شد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم، احکام هئیت امنای محلات ۱۳گانه از سوی شهردار منطقه۸ و رئیس دبیر خانه راهبری مشارکت های محله ای شهر تهران اعطا شد. 

انتهای پیام/

۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
کد خبر: 45062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =