تعداد بالای کودکان کار، تهدیدی برای منطقه ۱۲/ بازار میوه و تره‌بار در منطقه احداث شود

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: منطقه ۱۲ به دلیل وجود بازار از تعداد کودکان کار بیشتری برخوردار است که یک تهدید برای منطقه به شمار می‌رود.

به گزارش شهر، سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در نشست شورای معاونین منطقه ۱۲ با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: فلسفه وجودی بازدیدهای نظارتی و میدانی از مناطق مختلف شهر تهران شنیدن مشکلات و مسائل منطقه از زبان شهردار و معاونین است؛ چراکه که در شیوه حکمرانی جدید سیاستگذاری ها از پایین به بالا است.

وی با بیان اینکه منطقه ۱۲ قلب تهران است که وجود اماکنی مانند مجلس شورای اسلامی، شهرداری تهران، شورای اسلامی شهر و وزارتخانه، بازار و... تهدید و فرصتی برای این منطقه به شمار می روند، تصریح کرد: بافت تاریخی موجود در منطقه، یک هویت برای شهر و کشور است که در بحث گردشگری باید برنامه ریزی مناسبی در این خصوص صورت گیرد.

نجفی با اشاره به بافت فرسوده منطقه گفت: موضوع بافت فرسوده یک معضل برای این منطقه است که متاسفانه میزان نوسازی در این منطقه بسیار کم بوده و باید برنامه ریزی مناسبی در این خصوص صورت گیرد. بافت فرسوده علاوه بر ایجاد چهره نامناسب از شهر، قطعا می تواند آسیب های اجتماعی نیز به همراه داشته باشد.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران افزود: موضوع آسیب‌های اجتماعی این منطقه به ویژه محله هرندی در حال تسری به سایر محلات منطقه است که در این زمینه باید همه نهادها به ورود کنند. آنچه که متاسفانه در این خصوص وجود دارد، عدم برنامه ریزی مناسب برای بعد از پاکسازی محله ها از آسیب های اجتماعی و جمع آوری معتادان وجود ندارد و این افراد به سایر محله ها مراجعه می‌ کنند.

وی با اشاره به موضوع کودکان کار یادآور شد: منطقه ۱۲ به دلیل وجود بازار از تعداد کودکان کار بیشتری برخوردار است که یک تهدید برای منطقه به شمار می‌رود. علاوه بر این وجود و سکونت اتباع سایر کشورها در این منطقه نکته قابل تامل است.

نجفی گفت: کمبود سرانه فضا سبز در این منطقه ملموس است و وجود ۵۸ بوستان با توجه به مساحت منطقه قابل قبول نیست. از سویی دیگر به دلیل بافت اقتصادی منطقه، پهنه G در این منطقه برای تملک وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه نبود میادین میوه و تره بار در ۳ محله منطقه قابل قبول نیست، اظهار کرد: باید شهرداری منطقه با همکاری سازمان میادین میوه و تره بار نسبت به احداث میادین در این محلات اقدام کنند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: این منطقه به دلیل تردد بالای موتور سیکلت آلودگی هوا بیشتری نسبت به سایر مناطق دارد که می توان در راستای مصوبه شورای شهر نسبت به اجرای بام سبز اقدام کرد. ترافیک این منطقه مسئله جدی است که همکاری های مشترکی با پلیس راهور صورت گرفته اما این اقدامات موقت و مسکن بوده و باید اقدام جدی صورت گیرد.

نجفی به بحث ایمنی بازار تهران اشاره کرد و افزود: کسب و کارهای مختلفی در بازار تهران فعال هستند که بخشی از این واحدهای تجاری یا ایمنی را رعایت نمی کنند و خود، مشکل ایمنی دارند و یا در محلی حضور دارند که آن محل دارای خطر است و به همین دلیل ما در طول سال شاهد حوادثی همچون آتش سوزی این مغازه ها در سطح شهر هستیم که تبدیل به معضلی برای شهر شده است.

وی در پایان حضور در منطقه ۱۲ در دیدار رودررو با بانوان شاغل منطقه دستورات لازم را نسبت به حل مشکلات و مسائل بانوان را به شهردار داد.

انتهای پیام/

۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۲
کد خبر: 45731

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =