پل افتخاری زمستان به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: عملیات احداث پل خیابان افتخاری از سرگرفته شده و پیش‌بینی می‌شود این پروژه راهگشای عمرانی در صورت رفع به‌موقع معارضان ملکی، زمستان امسال تحویل شهروندان شود.

مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در گفت و گو با شهر درباره عملیات احداث پل افتخاری گفت: با هدف تسهیل دسترسی‌های محلی، پروژه مذکور اواسط دهه ۹۰ توسط شهرداری منطقه ۱ آغاز شد و به دلیل مواجهه با معارضین ملکی و در حالی که پیشرفت عملیات اجرایی آن به مرز ۴۰ درصد رسیده بود، متوقف شد. 

وی با اشاره به انتقال این پروژه به معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: عملیات اجرایی پل افتخاری از اردیبهشت‌ماه امسال در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، از سرگرفته شده تا با اتصال بلوار اوشان به خیابان پورابتهاج در محله دارآباد، شمالی‌ترین بخش بزرگراه امام علی(ع) از بن بست موجود خارج شود.

صداقتی تکمیل پل خیابان افتخاری، اجرای رمپ راست‌گرد بزرگراه امام علی(ع) (خیابان افتخاری) به بلوار اوشان (مژدی) و اجرای زیرگذر چپ‌گرد بلوار اوشان به خیابان افتخاری را از بخش‌های مختلف این پروژه برشمرد و خاطرنشان کرد: خاکبرداری در ۲ جبهه «ادامه شیبراهه شرقی پل افتخاری» و «رمپ راستگرد بزرگراه امام علی(ع) به بلوار اوشان» در حال انجام است. 

به گفته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، وجود دو معارض ملکی از مهمترین موانع احداث پل افتخاری به شمار می‌آید و در صورت رفع به موقع آنها، این پل به همراه مجموعه دسترسی‌های طراحی شده زمستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

گفتنی است، پل خیابان افتخاری به طول ۲۹۰ متر و عرض ۱۹ متر به صورت رفت و برگشت طراحی شده و هر باند شامل دو خط عبوری و یک مسیر پیاده‌رو است. یک ردیف ستون میانی، ۲ کوله و تیرهای فلزی عرشه این پل قبلا اجرا شده است.

انتهای پیام/

۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶
کد خبر: 56922

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =