استقبال ویژه پرسنل پژوهشگاه فناوری و ارتباطات از کارگاه آموزشی

آموزشگران اداره مدیریت پسماند منطقه ۶ در هفته چهارم خرداد ماه، کارگاه آموزشی تخصصی با محوریت تفکیک پسماند خشک از مبدأ، ارائه راهکارهای کاهش تولید پسماند و معرفی اپلیکیشن شهرزاد (سامانه نوماند) را برای پرسنل خدمات ساختمان پژوهشگاه فناوری و ارتباطات برگزار کردند.  

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ تهران؛ اینگونه برنامه‌های آموزشی در راستای اجرای طرح نوماند و با هدف اخذ گواهی مدیریت پسماند ویژه مراکز اداری صورت گرفته است. همچنین آموزشگران اداره مدیریت پسماند این منطقه با حضور در مراکز مختلف سطح منطقه از جمله بانک‌ها، بیمارستان‌ها، هتل‌ها، میادین میوه و تره‌بار، مساجد و بوستان‌ها، نسبت به آموزش تفکیک پسماند از مبدأ و تشریح نحوه استفاده از سامانه نوماند اقدام می‌کنند.

حسن اختردانش، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه۶ در این زمینه توضیح داد: مدیریت صحیح پسماند در مراکز اداری و نهادهای عمومی، یکی از ارکان کلیدی تحقق «نظام مدیریت سبز» و کاهش اثرات مخرب زیست‌محیطی در کلانشهرها محسوب می‌شود. پسماندهای تولیدی در ساختمان‌های اداری، حجم قابل توجهی از زباله شهری را تشکیل می‌دهند و مدیریت اصولی آن‌ها، تأثیر مستقیمی بر سلامت شهر، کاهش تولید شیرابه و گازهای گلخانه‌ای دارد. بر این اساس، اداره مدیریت پسماند شهرداری منطقه ما با اجرای برنامه‌های آموزشی هدفمند، گام‌های مؤثری در جهت نهادینه‌سازی فرهنگ تفکیک از مبدأ و توانمندسازی پرسنل مراکز اداری برداشته است.

اختردانش، تصریح کرد: پس از برگزاری دوره‌های آموزشی و انجام بازدیدها و ارزیابی‌های میدانی توسط کارشناسان سازمان مدیریت پسماند و سازمان محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، به مراکزی که استانداردهای لازم را کسب کنند، «گواهینامه مدیریت پسماند عادی» اعطا می‌شود. در مرحله بعد، با ارزیابی دقیق‌تر در حوزه‌های مدیریت مصرف انرژی، کاهش تولید زباله و ... «گواهینامه مدیریت سبز» صادر خواهد شد.

بر این اساس، در تازه‌ترین اقدام، آموزشگران اداره مدیریت پسماند منطقه۶ در هفته چهارم خرداد ماه با حضور در ساختمان پژوهشگاه فناوری و ارتباطات، یک کارگاه آموزشی تخصصی را برای پرسنل خدمات این مجموعه برگزار کردند. این کارگاه با محوریت تفکیک پسماند خشک از مبدأ، ارائه راهکارهای عملی برای کاهش تولید پسماند و همچنین معرفی و آموزش نحوه نصب و استفاده از اپلیکیشن شهرزاد (سامانه نوماند) برگزار شد.

در ادامه برنامه‌های آموزشی و ترویجی، آموزشگران اداره مدیریت پسماند منطقه۶ با هدف ارتقای آگاهی عمومی شهروندان و نهادینه‌سازی فرهنگ مدیریت صحیح پسماند، با تمرکز بر اجرای طرح نوماند (طرح جمع‌آوری پسماند خشک از مبدأ در ساختمان‌های اداری و سازمان‌ها) به مراکز مختلف سطح منطقه مراجعه کردند.

در پایان باید گفت برنامه‌های آموزشی و ترویجی در مراکز اداری، سازمان‌ها و نهادهای مختلف سطح منطقه۶ به صورت مستمر ادامه خواهد یافت. همچنین فرآیند ممیزی و ارزیابی ساختمان‌های اداری جهت اخذ گواهینامه مدیریت پسماند، با جدیت پیگیری می‌شود. از کلیه سازمان‌ها، شرکت‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی مستقر در منطقه۶ دعوت می‌شود تا با همکاری با اداره مدیریت پسماند، در مسیر استقرار «مدیریت سبز» و دریافت گواهینامه‌های مربوطه گام بردارند.

انتهای پیام/

۱ تیر ۱۴۰۵ - ۰۶:۴۹
کد مطلب: 82233

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =