الزامات  استاندارد ایمنی و بهداشت مواکب عزاداری منطقه۲ ارزیابی می شود

همزمان با ایام عزادارای سالار شهیدان و برپایی موکب های عزاداری، با هدف ارتقای سطح سلامت عمومی و پیشگیری از بروز حوادث، استانداردهای ایمنی و بهداشتی هیئت‌های مذهبی و مواکب مستقر در محلات ارزیابی می‌شود.

به گزارش  شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲، مهدی استرابی، شهردار ناحیه یک با اشاره به ضرورت نظارت دقیق بر زیرساخت‌های خدماتی در ایام عزاداری، اظهار داشت: در راستای شناسایی و رفع هرگونه عدم انطباق با استانداردهای ملی و ارتقای سطح ایمنی، بهداشت و محیط زیست، بازدیدهای میدانی از مواکب و هیئت‌های مذهبی جهت بررسی دقیق رعایت الزامات HSE در دستور کار قرار گرفته است.

وی در تشریح جزئیات عملیات نظارتی افزود: در جریان این بازدیدهای تخصصی، شاخص‌های حیاتی از جمله وضعیت ایمنی تجهیزات، نحوه استقرار امکانات خدماتی، رعایت اصول بهداشت محیط، سیستم مدیریت پسماند، ایمنی تأسیسات الکتریکی و سایر الزامات مرتبط با حوزه HSE مورد ارزیابی دقیق قرار گرفت.

استرابی با تأکید بر رویکرد اصلاحی این نظارت‌ها تصریح کرد: در تمامی موارد مشاهده‌شده که با استانداردهای تعیین‌شده مغایرت داشت، موارد عدم انطباق به‌صورت شفاف به مسئولان هیئت‌ها و مدیریت مواکب ابلاغ شد. همچنین، کارشناسان ضمن ارائه راهکارهای فنی و اجرایی، دستورالعمل‌های لازم جهت رفع نواقص و بهبود مستمر شرایط را به متولیان ارائه کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هدف غایی این اقدامات، پیشگیری فعال از بروز حوادث، حفظ سلامت خادمان و عزاداران و تضمین اجرای کامل استانداردهای زیست‌محیطی و بهداشتی است.

انتهای پیام/

۲ تیر ۱۴۰۵ - ۱۳:۴۶
کد مطلب: 82276

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =