ضرورت تدوین برنامه درآمدزایی بلندمدت با نگاه سرمایه گذاری در شرکت نوسازی عباس آباد

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران بر ضرورت تدوین برنامه درآمدزایی بلندمدت با نگاه سرمایه گذاری در شرکت نوسازی عباس آباد تاکید کرد و گفت: به نظر می رسد نوسازی عباس آباد به عنوان یکی از مجموعه های تراز فرهنگی و تفریحی وگردشگری در تهران باید با بکارگیری ظرفیت های بالقوه خود، در توسعه فرهنگی و گردشگری پایدار شهر تهران به طور شایسته ایفای نقش نماید.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل برنامه وبودجه شهرداری تهران، نشست تعاملی مدیران کل برنامه و بودجه و دفتر پایش و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران با شرکت نوسازی عباس‌آباد در راستای چهارشنبه های همدلی و اتحاد با حضور امیر شهرابی مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران، محمد امیرآبادی مدیرکل دفتر پایش برنامه، کنترل پروژه وارزیابی عملکرد شهرداری تهران، سیدمحمدحسین حجازی مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد محمدعلی شاه علی معاون اداره کل برنامه ریزی و سرمایه انسانی معاونت شهرسازی و معماری و معاونان این سه بخش در شرکت نوسازی عباس‌آباد برگزار شد.

امیر شهرابی به اقدامات ۱۰ گانه اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران برای ساماندهی نظام بودجه ریزی و اصلاح فرآیندهای موجود درسازمان ها و شرکت ها اشاره کردو افزود: اصلاح نظام بودجه ریزی در راستای ایجاد شفافیت، انضباط مالی و نظارت پذیری بر بودجه سازمان ها، شرکت ها و موسسات وابسته شهرداری تهران و با هدف ارتقای نظم وانضباط مالی، ایجاد شفافیت و وحدت رویه‌ در فرایندهای بودجه و مالی، تخصیص بهینه منابع و افزایش کنترل بودجه، از سال گذشته آغاز شد و در بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران تجلی یافت.

مدیرکل برنامه وبودجه شهرداری تهران تصریح کرد: مدل بودجه ریزی جدید سازمانها و شرکت ها در راستای ایجاد شفافیت و واقعی سازی بودجه آنها ایجاب می کند فرایند اجرای کار به صورت تعاملی و ارتباط دوسویه بین ستاد و سازمان ها-شرکت ها پیش برود.

وی از شرکت نوسازی عباس آباد به عنوان یکی از مجموعه های تراز فرهنگی و تفریحی وگردشگری در تهران یاد کرد و با تأکید بر ضرورت تدوین برنامه بلندمدت درآمدزایی و توسعه اراضی عباس آباد، افزود: به نظر می رسد باید با انجام کار مطالعاتی دقیق، برنامه درآمدزایی بلندمدت با نگاه سرمایه گذاری در این بخش، تدوین شود. از این رو این شرکت باید بخش عمده ظرفیت های بالقوه خود را بالفعل کرده و در توسعه فرهنگی و گردشگری پایدار شهر تهران به طور شایسته ایفای نقش نماید.

شهرابی، مشارکت فعال شرکت نوسازی عباس آباد در موضوع اجتماعی سازی برنامه چهارم را خواستار شد و افزود: انتظار می رود از ظرفیت های این شرکت برای اطلاع رسانی و اجرای موفق طرح من شهردارم برای سال جاری حداکثر استفاده به عمل آید.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران، منابع و درآمد را مهمتر از مصارف و هزینه و در اولویت نظام بودجه ریزی دانست و افزود: سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری باید به عنوان مجموعه های درآمد زا برای خودکفایی مالی و عدم وابستگی به بودجه عمومی شهرداری تلاش کنند.

محمد امیرآبادی مدیرکل دفتر پایش برنامه، کنترل پروژه وارزیابی عملکرد شهرداری تهران نیز ضمن تشریح آخرین وضعیت پیشرفت پروژه های شرکت نوسازی عباس آباد از جمله پروژه احداث سرباز وطن و همچنین تصفیه خانه دریاچه هنر و توسعه و تکمیل طرح های باقیمانده شرکت نوسازی عباس آباد، پیگیری و تلاش برای بهبود شاخص های این شرکت را خواستار شد.

سیدمحمدحسین حجازی، مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد نیز در این نشست، حضور اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران در مجموعه‌های شهرداری برای تعیین بودجه را اقدامی شایسته و قابل تقدیر دانست که موجب می‌شود اقدامات با تسلط و نظارت کلان بهتری پیش برود.

وی از اتمام فاز اول اراضی عباس‌آباد خبر داد و افزود: فاز دوم شامل باغ علوم و بخش‌های عمرانی دیگر، هنوز انجام نشده است. اراضی عباس‌آباد از سال ۱۳۹۵ تغییر استراتژی داد و به منطقه فرهنگی و گردشگری تبدیل شد.

حجازی، اساس بهره‌برداری اراضی عباس‌آباد را فرهنگی و گردشگری دانست و گفت: با حمایت مدیریت شهری، اراضی عباس آباد می تواند به مجموعه ای درآمدزا تبدیل شود و خدمات خود را در سطح ملی و بین المللی گسترش دهد.

در ادامه، معاونین ادارات کل برنامه و بودجه و دفتر پایش برنامه و معاونین و مدیران شرکت نوسازی عباس‌آباد نیز چالش ها و پیشنهادات خود در موضوعات مرتبط را مطرح کردند.

انتهای پیام/

۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
کد خبر: 40379

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =