با وجود اهدای زمین از سوی شهرداری دانشگاه علوم پزشکی مرکز درمانی احداث نمی‌کند/ اقدامات خوبی در جمع‌آوری زباله‌گردها انجام شده است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اقدامات خوبی در جمع‌آوری زباله‌گردها انجام شده گفت: ۲۶۰ چرخ دستی حمل زباله جمع‌آوری شده است.

به گزارش خبرنگار شهر، ناصر امانی در دویست و شصت و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارش محله گردی از محله نعمت آباد در منطقه ۱۹، اظهار کرد: این منطقه دروازه ورودی جنوبی شهر است و یکی از مناطق بزرگ با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت، پنج ناحیه و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت به شمار می رود.

وی افزود: حرم حضرت امام (ره)، فرودگاه بین المللی امام، نمایشگاه شهر آفتاب، بوستان ولایت، میدان مرکزی میوه و تره بار در داخل و حریم این منطقه قرار دارند که این منطقه را از سایر مناطق متمایز کرده است.

۷۰ درصد از بافت ناحیه ۳ ناپایدار یا فرسوده است

امانی با بیان اینکه ناحیه سه این منطقه نیز شرایط متمایزی دارد، یادآور شد: پنج محله در این ناحیه قرار دارد که شامل خلازیر، نعمت آباد، دولت آباد شمالی، دولت آباد جنوبی و اسماعیل آباد است. ۲۳ کوره آجرپزی با تمام تبعات و آثارش در این منطقه مستقر هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز و گسترده در این ناحیه به ویژه در سال گذشته، تصریح کرد: عدم ثبات و جابجایی شهرداران این ناحیه به گونه ای است که متوسط زمان فعالیت هر شهردار سه ماه است.

وی عدم اتصال به شبکه فاضلاب را از دیگر مشکلات این ناحیه برشمرد و افزود: ۴۳۰ هکتار از این ناحیه وقفی است و در مجموع ۷۰ درصد از بافت این ناحیه یا ناپایدار و یا فرسوده است. ۱۰۰ هزار جمعیت شناور در ناحیه سه مستقر هستند.

با وجود اهدای زمین از سوی شهرداری دانشگاه علوم پزشکی مرکز درمانی احداث نمی‌کند/ اقدامات خوبی در جمع‌آوری زباله‌گردها انجام شده است

عمده بافت مسکونی ناحیه در حال تبدیل به بافت تجاری است

امانی با بیان اینکه عمده بافت مسکونی این ناحیه در حال تبدیل به بافت تجاری است، یادآور شد: بازار مبل نعمت آباد مشتریان جهانی دارد و دو هزار واحد تجاری باعث اشتغال تعداد زیادی از شهروندان شده است. ساخت و سازهای غیرمجاز در این محله یکی از معضلات مدیریت شهری پس از خلازیر است.

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: در داخل بناهای غیراستاندارد و غیرمجاز سکونت و تردد را شاهد هستیم و نصب پنجره و نازک کاری انجام می شود و با ریزش آنها ممکن است فاجعه رخ دهد.

امانی با بیان اینکه انشعابات غیرقانونی و اتصال شبانه آن یکی از عوامل تداوم این روال غیرقانونی است، اظهار کرد: ساختمان هایی که تخریب آن ادامه پیدا نکرد، در حال تکمیل شبانه است و مصالح به صورت شبانه وارد ساختمان ها می شود.

وی با اشاره به وضعیت نگران کننده و نامناسب نظافت در این ناحیه، گفت: مسئول رفت و روب منطقه ۱۹ با مناطق۱۶، ۱۷ یک شرکت است و این شرکت سه منطقه بزرگ را نظافت می کند که امکانات و نیروی انسانی آن به صورت یک سوم بین مناطق توزیع می شوند؛ در حالی که مناطق ۱۶ و ۱۷ هریک باید پیمانکاران مجزا داشته باشند.

امانی افزود: سیستم و طرح جدید نگهداشت عامل این وضعیت است و شهرداران عوامل و امکانات کافی را ندارند. انهار پاکسازی نشده، حیوانات موذی و بوی تعفن در سطح محله کاملاً مشهود بود و جوی های آب وضعیت ناهنجاری داشتند و در حاشیه بزرگراه شهید سعیدی نیز شاهد چنین وضعیتی بودیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه اقدامات خوبی در جمع آوری زباله گردها انجام شده و ۲۶۰ چرخ دستی حمل زباله جمع آوری شده است، یادآور شد: تعداد قابل توجهی از کارگران اتباع هستند. امروز اکثر اتباع را برمی‌گردانند و زور آنها اول به کارگران شهرداری می رسد.

وی با اشاره به تصویب اجرای طرح ایجاد لوپ در این محله در دوره پنجم، گفت: به رغم تلاش شهرداری تهران هنوز این رمپ و لوپ ها اجرایی نشده است.

منطقه ۱۹ یکی از فقیرترین مناطق از لحاظ مراکز درمانی است 

امانی با بیان اینکه منطقه ۱۹ یکی از فقیرترین مناطق از لحاظ مراکز درمانی است، تصریح کرد: با وجود اهدای زمین از سوی شهرداری تهران، هنوز اقدامی انجام نشده و دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده که ساخت بیمارستان دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که چنین رقمی را در اختیار ندارد و باید خیرین وارد عمل شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت نامناسب بوستان موجود در محله نعمت آباد، خاطرنشان کرد: زمینی که برای پارکینگ پیش بینی شده بود به فروش رفته است و امروز شاهد برج سازی با مجوز شهرداری هستیم. تا سرانه ها تأمین نشود و وضعیت امنیت اجتماعی و ساخت پارکینگ به شکل انبوه تعیین تکلیف نشود، باید از ساخت مسکن جلوگیری به عمل آید.

وی افزود: ایجاد یک ناحیه جدید برای محله خلازیر و نعمت آباد از درخواست ها بوده که ما به شهردار تهران اعلام کردیم و شهردار دستورات لازم را صادر کرد. موضوع به اداره کل نوسازی و تحول اداری رفته اما هنوز به نتیجه نرسیده است. مدیریت ناحیه سه به یک معجزه نیاز دارد.

امانی با بیان اینکه مدیران میانی و رده پایین شهرداری نباید اذیت شوند، گفت: بنده در گزارش قبلی از وضعیت رفت و روب انتقاد کردم و یکی از مدیران ناحیه تغییر کرد؛ این نیروها به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند و مشکل از آنها نیست بلکه ساختار مشکل دارد.

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورا نیز با اشاره به تلاش شبانه روزی در منطقه ۱۹ گفت: ساختار سازمانی ناحیه سه باید اصلاح و بودجه لازم اختصاص داده شود. شورا تذکر داده که در زمان قرائت گزارش مناطق، باید معاون هماهنگی امور مناطق در صحن حضور داشته باشد، اما نمی دانیم چگونه می توان عدم حضور معاون شهردار را توجیه کرد.

با وجود اهدای زمین از سوی شهرداری دانشگاه علوم پزشکی مرکز درمانی احداث نمی‌کند/ اقدامات خوبی در جمع‌آوری زباله‌گردها انجام شده است

وی با تأکید بر اصلاح قراردادهای نگهداشت و رفت و روب یادآور شد: باید قرارداد خدمات شهری و پسماند با هم ادغام شوند تا وضعیت بهتری را شاهد باشیم.

زیاده‌خواهی آبفا در منطقه ۱۹

بابایی با بیان اینکه تصفیه خانه ای که وظیفه آبفاست شهرداری ساخته و امروز زیاده خواهی این شرکت را شاهد هستیم که می گوید لوله کشی را هم باید شهرداری انجام دهد و هزینه حاصل از تصفیه آب را آبفا دریافت کند، گفت: باید اهمالی که از سوی این شرکت شاهد هستیم رسیدگی شود.

همچنین مهدی اقراریان رئیس کمیته حقوقی شورا با بیان اینکه ما از انتصابات شهرداری به هیچ وجه مطلع نیستیم و بعضاً از رسانه ها می شنویم که جابجایی صورت گرفته است، اظهار کرد: این موضوع شنیده شده که قرار است معاون هماهنگی امور مناطق جابجا و در یکی از مناطق به کار گرفته شود و شاید علت عدم حضور ایشان در شورا همین باشد.

وی با تأکید بر اینکه این دوره یکی از عجایب است، تصریح کرد: ما با ساختار مدیریتی آشفته ای روبه رو هستیم و الگوها تغییر یافته و پیامد آن را مردم شاهد هستند. ما هر روز صبح با مخازنی روبه رو هستیم که زباله های آنها روی زمین ریخته است. حالا می توانیم گزارش دهیم که ما عالی و بهترین هستیم اما مردم قضاوت می کنند.

با وجود اهدای زمین از سوی شهرداری دانشگاه علوم پزشکی مرکز درمانی احداث نمی‌کند/ اقدامات خوبی در جمع‌آوری زباله‌گردها انجام شده است

اقراریان ادامه داد: بنده به عنوان یکی از منتقدین آقای زاکانی نمی توانم در مناطق حضور پیدا کنم اما پیش از آن هر هفته حداقل یک ملاقات مردمی داشتم. بنده با دادستان و دیگر مسئولان از ناحیه سه بازدید کردم و مردم به ما می گویند که مناطق در تهران با یکدیگر برابر نیستند و به برخی مناطق رسیدگی ویژه می شود.

رئیس کمیته حقوقی شورا با بیان اینکه در مناطقی که وزیر و وکیل و مسئول سکونت دارند، نگهداشت به خوبی صورت می گیرد، تصریح کرد: بنده بارها به آقای زاکانی گفته ام که اگر این اتفاقات را نمی بیند، ما این وضعیت را به ایشان نشان خواهیم داد. قرار بود شهردار از پنجره جنوبی دفتر کارش به تهران نگاه کند اما به نظر از پنجره شمالی به شهر نگاه می کند.

وی افزود: در یکی از مناطق شمالی سه بار یک باغ را آتش زدند و پس از پیگیری ها متوجه شدیم که متعلق به یکی از مسئولین است. اینکه از آنها پشتیبانی می شود باید تعیین تکلیف شود.

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه ما بارها گفتیم که دخالتی در انتصابات نداریم، یادآور شد: اینکه می گوییم معاونی جابجا می شود یا خیر، نیاز به دقت دارد چراکه بیان برخی موارد به هم ریختگی هایی را در مناطق ایجاد می کند.

با وجود اهدای زمین از سوی شهرداری دانشگاه علوم پزشکی مرکز درمانی احداث نمی‌کند/ اقدامات خوبی در جمع‌آوری زباله‌گردها انجام شده است

وی اضافه کرد: معاون هماهنگی امور مناطق و معاون خدمات شهری، مواردی را که آقای امانی در صحن شورا مطرح می کند، به صورت جدی مورد توجه قرار دهند و دقت لازم را به آن داشته باشند

آبفا با حفر چاه ۲۵۰ متری باعث خشک شدن بوستان ها می‌شود

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز با تأکید بر اینکه تجمیع یکباره پیمانکاران با مخالفت ما همراه بود، اظهار کرد: ما بحث پایلوت را مطرح کردیم اما طرح به این شکل اجرایی شد. ما در کمیسیون به موضوع ورود کردیم و نظر این بود که تجمیع پیمانکاران به صورت پایلوت اجرایی شود.

وی ادامه داد: بنده نزدیک به یک سال جلسات منظمی را در این خصوص در کمیسیون برگزار کردم و کار در حال رسیدن به نتیجه بود و با تغییر مدیریت، موضوع را پیگیری کردیم اما مجدداً مدیرعامل تغییر کرد و این نقصی بود که شاهد آن بودیم. به مدیرعامل جدید نیز موارد را مطرح کردیم اما ایشان دیدگاه خودشان را داشتند.

پیرهادی با بیان اینکه نباید تعطیلی واحدهای ام آر اف به این شکل انجام شود، تصریح کرد: در بوستان ولایت باید ۲۹۰ هکتار فضای سبز وجود داشته باشد و بخش گردشگری نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. طراحی فضا در این دوره مدیریت شهری قابل انجام است تا بتوانیم تصمیم کارشناسی برای آن بگیریم.

با وجود اهدای زمین از سوی شهرداری دانشگاه علوم پزشکی مرکز درمانی احداث نمی‌کند/ اقدامات خوبی در جمع‌آوری زباله‌گردها انجام شده است

وی اضافه کرد: در مدت اخیر فردی را به عنوان معاون خدمات شهری منطقه منصوب کرده اند که از مدیران باسابقه شهرداری است و تغییراتی در ناحیه در رابطه با فاضلاب منطقه ۱۹ ایجاد شده است. بنده ۱۵ بازدید از منطقه ۱۹ داشتم و موضوع فاضلاب یکی از معضلات این منطقه است. تصمیمات خوبی در جلسات گرفته شده و شهرداری باید پیگیری کند که اگر آبفا تصفیه خانه را اجرایی نکرد، به دادستانی اعلام کند. وقتی آبفا چاه ۲۵۰ متری حفر می کند و باعث خشک شدن چاه های بوستان ها می شود، باید فکری به حال این وضعیت کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا با بیان اینکه رئیس جمهور اهتمام ویژه ای در ارتقاء وضعیت سلامت مردم داشته باشد، اظهار کرد: این موضوعات از مواردی است که باید به صورت جدی مورد پیگیری قرار بگیرد.

انتهای پیام/

۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 60010

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =