احداث سومین مخزن آب بتنی ۵۰۰ متر مکعبی در منطقه ۱۵

شهردار منطقه ۱۵ از پیشرفت ۳۰ درصدی مخزن آب ۵۰۰ مترمکعبی بوستان بنفشه با هدف مدیریت منابع آب و نگهداشت فضای سبز خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد شیری با تاکید بر اهمیت احداث مخازن بتنی برای حفظ و نگهداری فضاهای سبز و بوستان‌های شهری گفت:  در واقع ساخت مخازن بتنی یکی از راهکارهایی است که می‌تواند مشکل تأمین آب برای آبیاری به‌صورت مکانیزه را با حداقل نیروی انسانی و کاهش هزینه‌های جاری رفع کند.

 وی با اشاره به اینکه مخزن آب بوستان  بنفشه  به منظور رفع مشکل تنش آبی در ناحیه ۴ در حال احداث است، افزود: طرح توسعه مخازن آب در این منطقه با هدف آبیاری فضای سبز، افزایش سرانه‌های فضای سبز، تامین آب خام مورد نیاز فضای سبز و صرفه جویی در هزینه در دستور کار قرار دارد.

شیری افزود: سومین مخزن آب بتنی منطقه با ظرفیت ۵۰۰ متر مکعب در بوستان بنفشه با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در مرحله اجرای سنگ چینی کف در حال احداث است.

وی در ادامه به مراحل احداث ۲ مخرن آب دیگر در منطقه اشاره کرد و افزود: مخزن آب ۵۰۰ متر مکعبی کوهسار با پیشرفت ۸۰ درصد و مخزن آب ۵۰۰ مترمکعبی بزرگراه بسیج با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال احداث است که تا پایان سال این مخازن تکمیل و به بهره برداری می رسد.

شهردار منطقه ۱۵ در پایان عنوان کرد : بهره‌گیری از روش آبیاری قطره ای، جلوگیری از هدررفت آب، حذف آبیاری تانکری و استفاده از آب غیر شرب را می توان از مزایای دیگر احداث مخازن بتنی آب برشمرد.



انتهای پیام//

۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 59176

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =