پایتخت
-
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه خبر داد
پایان مطالعات ساخت دو خط سریع السیر تهران تا سال ۱۴۰۰
شهر: مناقصه انتخاب مشاور برای مطالعات ساخت دو خط سریع السیر (اکسپرس) شهر تهران به حومه، حداکثر تا سه ماه آینده برگزار خواهد شد. همچنین انجام این مطالعات، یک سال به طول خواهد انجامید.
-
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران:
هزار دستگاه اتوبوس به اتوبوسرانی افزوده می شود
شهر: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ابراز امیدواری کرد تا پایان سال یک هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی کشور افزوده شود.
-
شورای ترافیک تهران برگزار شد/۳
۴۸ درصد فوتی تصادفات، عابران پیاده هستند
شهر: طبق آمار سازمان پزشکی قانونی، ۴۸ درصد فوتیها در تصادفات شهر تهران، عابران پیاده و ۳۶ درصد موتورسیکلت سواران هستند.
-
جلسه شورای ترافیک تهران برگزار شد/۲
کاهش سفرهای غیرضروری با اجرای طرح ترافیک
شهر: همزمان با اجرای طرح ترافیک از ۱۷ خرداد ماه، آمار ترافیک، آلودگی هوا و سفرهای غیرضروری کاهش پیدا کرده است. این درحالی است که تعداد مسافران مترو و اتوبوس افزایش محسوسی نداشته و حداکثر افزایش ۱۰ درصد بوده است.
-
پل و زندگی شهری/۱۰
چرا پلها حذف میشوند؟
پل از زیرساختهای حیاتی شبکه حملونقل محسوب میشود که بر اثر بسته شدن آنها شبکه حملونقل با مشکلات زیادی ازجمله ترافیک شدید مواجه میشود. به همین دلیل معمولاً با عمر مفید حداقل ۱۰۰ساله طراحی و ساخته میشوند.
-
که دراز است ره مقصد و من نوسفرم
تهران در روند توسعه ۲۰۰ ساله خود، همواره بخش قابل توجهی از فضاهای عمومی را در اختیار معابر سواره رو گذاشته است.
-
پل و زندگی شهری/۹
سبز زندگی، پلی برای رویش حیات در پایتخت
شهر: سال گذشته، همین روزها بود که آخرین پایه فلزی پل گیشا برداشته شد. پلی ۶۲۰ متری که ۳۸ سال در بزرگراه فرحزاد (جلال آل احمد) پابرجا ماند تا عبور دهنده هر روزه خودروها در شمال غرب پایتخت باشد.
-
درخواست استاندار و ستاد کرونای برای اعمال محدودیت در تهران
به دنبال افزایش موارد ابتلا و همچنین فوتیهای ناشی از کووید ۱۹، رئیس ستاد مدیریت کرونا در تهران از امضای نامهای مشترک با استاندار تهران به ستاد ملی کرونا برای اعمال محدودیتها در پایتخت خبر داد.
-
پل و زندگی شهری/۵
حافظ، پلی با چهار دهه خاطره
شهر: هر آمدنی یک رفتنی دارد و هر بودی یک نبود. پل حافظ-طالقانی بعد از گذشت چهار دهه؛ از تیرماه امسال برچیده خواهد شد تا طبق مطالعات ترافیکی، ترافیک محدوده پل رفع شود.
-
پل و زندگی شهری/۴
پلهای تهران در راستای روان سازی ترافیک ساخته شدند
شهر: یکی از مهمترین ضرورتهای ساخت پل، کاهش گلوگاههای ترافیکی است که برهمین اساس تمامی پلهای سواره رو شهر تهران پس از انقلاب اسلامی، در راستای روان سازی ترافیک ساخته شدند.
-
پل و زندگی شهری/۲
تهران با ۷۶۳ پل، نمادی از توسعه یافتگی است
شهر: پل نمادی از توسعه شهری است و شاید تهران با ۷۵۳ دستگاه پل، نمادی از توسعه یافتگی یک شهر در جهان امروز به حساب بیاید. البته که این آمار مربوط به سرشماری سال ۱۳۹۵ است و بعد از این تاریخ حدود ۱۰ پل دیگر به این آمار اضافه شده است.
-
پل و زندگی شهری/۱
تاریخچهای کوتاه و خواندنی از پلها
شهر: پلها تاریخچهای عجیب اما در عین حال خواندنی دارند. شاید ندانید که نخستین پلها با استفاده از شاخ و برگ درختان برای عبور از رودخانه ساخته شده یا پلهای سنگی پیش از رومیان باستان در چین بنا شده است.
-
بازسازی ۵۰ دستگاه اتوبوس دو کابین تا پایان امسال
شهر: براساس هدف گذاری انجام شده، ۵۰ دستگاه اتوبوس دو کابین مدل ۱۳۸۶ تا پایان امسال بازسازی اساسی خواهند شد.
-
انسان محوری شهر با ایجاد خیابانهایی به نام «خیابان کامل»
خیابانها به عنوان فضاهایی پویا در شهرها انگاشته میشوند. از اینرو باید به گونهای ایمن و بهینه طراحی شده و آسایش شهروندان را فراهم کنند. شهرهای بسیاری دچار مشکلات در زمینه حمل و نقل بوده و علت آن طراحی ضعیف شبکهی معابری است که شیوههای مختلف حمل و نقل را با هم ادغام نکرده یا محیطی امن برای استفاده عابران پیاده و دوچرخهسواران فراهم نمیکند.
-
نوسازی تاکسیهای پایتخت با استفاده از ماده ۱۲ قانون «رفع موانع تولید»
١٥ هزار دستگاه تاکسی تا پایان سال نوسازی می شود
شهر: امسال تمرکز اصلی برای نوسازی تاکسیهای فرسوده شهر تهران با استفاده از ظرفیت قانونی ماده ۱۲ قانون «رفع موانع تولید» انجام خواهد شد. برای خودروهای سوخت پاک (پایه گازسوز، هیبریدی و برقی) تسهیلات بلاعوضی در ازای پیمایش تاکسی در نظر گرفته شده است.
-
افزایش ۶ برابری قیمت یک اتوبوس نسبت به ۱۰ سال گذشته
شهر: هزینه خرید یک دستگاه اتوبوس در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۸۹، حدود شش برابر افزایش یافته است.
-
با کاهش مسافران و افزایش قیمت ارز
بدهی بیش از ۴۹۱ میلیارد تومانی دولت برای یارانه بلیت مترو
شهر: کاهش درآمد ناشی از فروش بلیت و افزایش قیمت ارز سبب شده تا شرکت بهره برداری مترو تهران بیش از سه ماه برای تعمیرات اساسی این ناوگان، امکان واردات قطعات یدکی را نداشته باشد. بنابراین دولت باید برای عبور از این شرایط بحرانی به شرکت مترو منابع مالی کمک کند.
-
مسافران حمل و نقل عمومی بخوانند
چی کار کنیم در اتوبوس کرونا نگیریم؟
شهر: در این روزهایی که ویروس کرونا مهمان ناخوانده سراسر جهان شده است، هیچ توجه کردهاید که متأسفانه چه تعداد انبوهی از شهروندان در محیطهای عمومی از ماسک استفاده نمیکنند؟
-
سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران خبر داد
۴۲ درصد مردم از محل سکونت شان راضی نیستند
طبق آخرین نظرسنجی انجام گرفته توسط ایسپا حدود ۴۲.۵ درصد مردم شهرها در کشور خواستار مهاجرت به شهرهای دیگر یا روستاها هستند یا به نوعی از محل سکونتشان راضی نیستند.
-
توقف فعالیت ۵ شرکت تابعه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران
فعالیت ۵ شرکت تابعه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران در فرآیند ساماندهی متوقف شد.
-
توانمندسازی اقتصادی کودکان کار در دستور کار شهرداری
توانمندسازی اقتصادی کودکان کار در دستور کار سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران قرار گرفته است تا براساس امکانات، این برنامه اجرایی شود.
-
در جلسه ارتباط مستقیم این هفته سامانه ۱۸۸۸ مطرح شد
تعامل و پیگیری مستمر، سیاست معاونت حمل ونقل و ترافیک در رسیدگی به مشکلات شهروندان
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با حضور در جلسه ارتباط مستقیم سامانه ۱۸۸۸ به درخواست ۱۹۰ شهروند رسیدگی و پاسخگویی کرد.
-
ساخت مسیر دوچرخه سواری در ۵ منطقه تهران تصویب میشود
شهر: امروز ۲۷ خرداد ماه، نشست کمیته تخصصی شبکه معابر شهر تهران برای ساخت مسیر دوچرخه سواری در مناطق ۶، ۷، ۱۲، ۱۳ و ۱۵ برگزار میشود.
-
خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس با اوراق مشارکت ۵ هزار میلیارد ریالی
شهر: اوراق مشارکت ۵ هزار میلیارد ریالی سهم نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تا اوایل مرداد در اختیار شهرداری تهران قرار خواهد گرفت.
-
مدیر واحد سیستمهای توسعه حمل و نقل پاک:
امکان پارک رایگان دوچرخه در ۱۵۰۰ ساختمان شهرداری بررسی میشود
شهر: دستورالعمل «ارائه تسهیلات پارک رایگان دوچرخه در هزار و ۵۰۰ ساختمان پارکینگدار متعلق به شهرداری تهران _ ساختمان دوستدار دوچرخه» توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک دوچرخه تدوین شده و جهت بررسی و ابلاغ به شهردار تهران ارسال خواهد شد.
-
یک کارشناس شهری
فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی زیبنده پایتخت نیست
شهر: مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته است که از جمله علتهای مهم این اتفاق میتوان به تغییر روند استفاده از طرح ترافیک، فرسودگی واگنها و اتوبوسهای فعال و همچنین تکمیل نبودن مدهای حمل و نقلی اشاره کرد.
-
تهران و ترسی به نام زلزله/۸
تاب آوری شبکه مترو تهران تا ۷/۵ ریشتر زلزله
شهر: ایستگاهها و تونلهای مترو به منظور کاهش ریسک خسارات احتمالی در زمان وقوع زلزله از آغاز طراحی شبکه مترو، مقاوم سازی شده اند.
-
وضعیت هوای امروز پایتخت
شاخص کیفیت هوای پایتخت بر روی عدد ۹۱ قرار گرفته و هوا قابل قبول است.
-
تهران و ترسی به نام زلزله/۷
حفظ شریانهای حیاتی پس از زلزله با مقاوم سازی پلها
شهر: یکی از اقدامات شهرداری تهران برای کاهش خسارات احتمالی در زمان وقوع زلزله، مقاوم سازی پلهای شهر است چرا که پلها سبب حفظ شریانهای حیاتی پس از وقوع بحران میشود. تاکنون ۲۱ پل مقاوم سازی و بهسازهای لرزهای شدهاند.
-
دولت برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی به شهرداری تهران کمک کند
آمار خرابی اتوبوسهای تهران نسبت به گذشته افزایش یافته است
شهر: اتوبوسهای شهر تهران بیش از ۱۰ سال عمر دارند که این فرسودگی سبب شده تا آمار خرابی و نیاز به تعمیرات اتوبوسها افزایش یابد.